תפריט סגור

למי מתאימים לימודי ייעוץ זוגי?

לימודי ייעוץ זוגי

רוב מוחלט של בני האדם רוצים לחיות בזוגיות. מערכת יחסים זוגית טובה ומיטיבה היא בסיס להנאה עצומה, לסיפוק של ממש וגם להצלחות בתחומים אחרים ובפרט הקריירה. מצד שני, זוגיות שנתקלת בקשיים עלולה להפוך לסיוט – ולכן אין פלא שהביקוש לשירותיהם של יועצים זוגיים נמצא במגמת עלייה מתמדת. לימודי ייעוץ זוגי יכשירו גם אתכם לעיסוק זה, אבל לפני שאתם נרשמים כדאי שתשאלו את עצמכם האם אתם באמת מתאימים לכך.

אנשים שאוהבים אנשים

הבסיס לעבודה בתחום הייעוץ הזוגי היא אהבה לאנשים. מי שלא אוהב או לא אוהבת בני אדם יתקשו לעזור לזוגות במצוקה, ולכן לימודי ייעוץ זוגי מתאימים קודם כל למי שרוצים ושמחים לעבוד עם בני אדם. דגש חשוב מאוד בהקשר זה הוא יכולת אמפתיה גבוהה – כדי להתחבר לעומק הרגשות של כל מטופל ומטופלת ומשם למצוא פתרונות.

יצירתיות ומקוריות

ישנם מצבים בזוגיות, כולל כאלה שנראים לבני הזוג מורכבים במיוחד, שיש להם פתרון פשוט יחסית. יחד עם זאת יש גם לא מעט מקרים שבהם נדרשת יכולת לחשוב מחוץ לקופסה, להביא לידי ביטוי מקוריות ולגבש פתרונות יצירתיים שיהפכו את הזוגיות שבמוקד הטיפול למוצלחת באמת. בהתאם גם מקוריות ויצירתיות הן איכויות חיוניות למי ששוקל או שוקלת לימודי ייעוץ זוגי.

יכולות שיווק גבוהות

רוב היועצים הזוגיים עובדים כעצמאיים. כל איש מקצוע עצמאי חייב באופן טבעי להשיג בעצמו לקוחות, ולשם כך יש צורך ביכולות שיווק גבוהות – וגם במוכנות להשקיע בכך זמן ומאמץ.

שימו לב: גם היועצים המוכשרים ביותר והיועצות המיומנות ביותר, כאלה שהשם שלהם עובר מפה לאוזן בזכות הצלחות מרשימות, לא היו מגיעים למעמד הזה אם בתחילת הדרך לא היו משקיעים בשיווק, ולכן אי אפשר להצליח באמת בתחום הזה בלי היכולת למכור את עצמך (אלא אם כן עובדים כשכירים, אולם במקרה כזה מנעד האפשרויות מוגבל יותר).

מה עוד חשוב לדעת לגבי לימודי ייעוץ זוגי?

קורס ייעוץ זוגי איכותי באמת הוא כזה שהמשתתפים והמשתתפות בו מעלים תכנים אותנטיים מחייהם, כדי להתנסות ביישום הכלים שאותם הם מקבלים במהלך הלימודים. בהתאם נדרשת גם יכולת להיחשף בפני אחרים, וכן אינטליגנציה רגשית גבוהה (שחיונית כמובן גם להצלחת הייעוץ).